
O mně
Jsem průvodce a nadšený pedagog 1. stupně ZŠ s mnohaletou zkušeností ve státním, soukromém i alternativním vzdělávání. Má cesta mě zavedla také do různorodých školních prostředí v zahraničí. Waldorfské a montessori školy v Rakousku, Německu a také dobrodružná cesta osobního rozvoje s návštěvou škol na Filipínách zásadně ovlivnily můj život a postoj ke vzdělávání. Každá z těchto zkušeností mi otevřela nové perspektivy a utvrdila mě v přesvědčení, že vzdělávání má být přirozené, radostné, respektující, přizpůsobené potřebám a možnostem dítěte.
Založila jsem také Centrum volného času, kde jsem organizovala mimoškolní aktivity, tábory, workshopy a jiné. Od roku 2015 se mimo vzdělávání dětí 1. stupně ZŠ věnuji i poradenství.
Tyto mnoholeté životní zkušenosti mě dovedly k rozhodnutí vydat se cestou přirozeného, domácího, alternativního vzdělávání spojeného s přírodou. V roce 2023 jsem založila domácí Školu Na Zahradě.
-
Jsem zastáncem „školy hrou“, respektujícího, laskavého přístupu v bezpečném prostředí, citlivého vnímání a naslouchání, výchovy ke ctnostem, k sebepoznání a odpovědnosti k sobě i ke světu.
-
Ráda vytvářím prostředí, kde děti objevují a rozvíjí svůj potenciál. Vzdělávání stavím na prožitku a vlastních zkušenostech dětí. Ráda je provázím a povzbuzuji v sebeřízeném procesu učení, v osvojování a rozvíjení kompetencí, které budou potřebovat, aby obstály v současném světě.
-
Při výuce využívám klasické, moderní i alternativní metody. Výběr metod vychází z poznání a nacítění konkrétního dítěte. Ráda se inspiruji jinými vzdělávacími systémy. Je mi blízká filozofie montesssori i waldorfské pedagogiky a využívám také prvky Hejného metody.
-
Vzdělávání ve Škole Na Zahradě je vždy protkáno zajímavým motivačního příběhem, který prolíná celým školním rokem a je spojen s dobrodružstvím, pátráním, tvořením, objevováním a silnými zážitky, na které se nezapomíná.
-
Jsem kvalifikovaní pedagog 1. stupně základní školy. Celoživotní vzdělávání je pro mě přirozenou součástí profesního i osobního růstu.
V průběhu let jsem získala certifikáty v mnoha oblastech vzdělávání a osobního rozvoje.
-
Speciální pedagogika, péče o děti s ADHD
-
Školní zralost a kritéria školní připravenosti
-
Reedukace vývojových poruch učení
-
Emoční inteligence a její rozvoj u dětí
-
Metoda CLIL ve výuce
-
Výuka angličtiny a němčiny na 1. st ZŠ
-
Relaxační metody a dechová cvičení pro děti
-
Jóga pro děti
-
Zdravá škola
-
Metody individuální práce s dětmi s poruchami chování
-
Práce s nadanými děti
-
Školský management
-
Čtenářská gramotnost
-
Hejného metoda
-
Metody čtení na 1.st. ZŠ (analyticko-syntetická, globální, genetická, Sfumato)
-
Koučování
-
Montessori pedagogika
-
Zážitková pedagogika na 1. stupni ZŠ
-
Činnostní a projektové učení
-
Kritické myšlení ve výuce na 1. stupni ZŠ
-
Práce s emocemi u dětí
-
Kurzy respektování u manželů Kopřivových
-
Vliv prostředí na dítě (Feng Shui)
-
Grafologie – v písmu je celá naše osobnost
-
Interaktivní tabule, práce s iPady, umělá inteligence ve výuce atd.
-